Félmaraton

T-Home Vivicittá Félmaraton – 2011.04.10.

2 elsőség is volt ezen a versenyen. Az egyik, hogy ez volt az első versenyem Coach Molnár irányítása alatt. A másik pedig, az új Saucony Type A4-es bevetése élesben.

A cipőt a verseny hetében vettem át, így nem sok időm maradt barátkozni vele. Egy délutáni laza 30′-es futásra azért a talp alá tettem. Alig bírtam visszafogni magam, annyira kívánta a cipő vagy én a sebességet.

És akkor a verseny. Edzőbá szépen elmondta korábban a taktikát és a felkészülés utolsó simításait, illetve, hogy mire figyeljek a verseny alatt. Már az időjárás előrejelzésben láttam, hogy erős szél lesz, ami majd a rakparton nagyot fog ütni, de azért reménykedtem, hogy tévednek. A cél az 1.34-es PB-m megdöntése volt. Viszont mikor a verseny napjának reggelén felkeltem és láttam a szelet, kicsit elbizonytalanodtam. Éreztem magamban az erőt. Szél ide, szél oda! Meg kell, hogy legyen a PB. A CH bombát betoltam az arc mögé, rá egy kávét, és irány a versenyközpont. A szokásosnál is nyugodtabb voltam, mikor oda értem.

A 35′-es bemelegítés után beállás a rajtzónába kicsit előrébb, mint az 1.45-ös iramfutó. Eldördült a rajtpisztoly és a mezőny eleje gondolom megindult, de szokásos módon kellett pár perc mire elért hozzám a “rajt”. Stopper indít és uccu. Megvártam míg rendeződik a helyzet az Andrássy úton és szépen széthúzódik a mezőny. Ekkor elkezdtem keresni az 1.45-ös nyulat. Hátranéztem és ott is volt. Tökéletes. Csatlakoztam hozzájuk. De hatalmas baki jött. Elmaradt a toi toi meglátogatása a rajt előtt… Gyorsan orvosoltam a problémát. Tempót nem akartam gyorsítani nagyon, de az iramfutót be akartam érni. Ezért épp, hogy egy kicsit növeltem a tempót. 2 kili múlva beértem, pont a 3. kilit jelző táblánál. A 3 kili ideje: 15.28 . Kicsit a terv felett, de belefér.

Kicsit fokoztam a tempót. Innen nagyon szuper volt a táv, bár a 6. kiliben már kaptam a rakparton a pofaszelet. 6. kili végén fordító. Jön a hátszél. A 3 kili ideje: 14.28 . Szuper!

8,5 kilinél jött a frissítő. Pár korty iso és Powergel az arc mögé, majd 2 korty víz utána. 9 kilinél a 3 kilis részidő 14.19.

10,5 kilinél fordító és megcsapott a pofaszél. Reméltem, hogy csak a híd miatt szorult be oda a légáramlat és ezért olyan durva. De nem… 3,5 kili szenvedés pofaszélben. Próbáltam szélárnyékot keresni futótársaim mögött/mellett, de ott sem volt jobb. Ez a szakasz baromi sok energiát kivett belőlem, de küzdöttem nagyon, hogy a tervet tartsam. 12 kilinél a 3 kilis részidő: 13.45. Itt vétettem egy hatalmas hibát. Közel 10 percet futottam a vörös zónában és minden tartalékot feléltem.

Majd innen jött a gyengülés, de még mindig jól esett a mozgás. Még 1,5 kili pofaszél majd befordulunk a városba. 15-nél a részidő: 14.16 . Már 13.10 körül kéne tartani…

Még mindig jó a mozgás. Laza a felsőtest is. Szuper. Bár már érzem a fáradtságot, de még mindig előzgetek. 17,5 kilinél megpillantom a versenyközpontot a befutóval. Ez mi?! Még bőven van pár kili, ez nem lehet. De kicsit jót tett, hogy akkor mégis mindjárt vége. Jó időt futottam, de vmit nagyon elbaltáztak a szervezők. Elérem a 18. kilit jelző táblát és bumm. Balra kanyar, el a befutótól. Jön a 3 kilis kör, ami hiányzott. Itt kicsit megtörtem. A részidő: 14.00 . Jóval a tervezett felett…

Megtörve csapzottan, de keményen küzdöttem le az utolsó métereket a gázpedált maxira nyomva. Már semmi nem járt a fejemben csak, hogy bal láb, jobb láb, bal láb, jobb láb. Mentem, de nem akart jönni a 20. kilit jelző tábla. Itt belesétáltam 3-4 lépést, de egyből elment mellettem 8-10 ember, így egyből futottam újra. Már fájt mindenem. Éreztem, hogy mindent kiadtam magamból. Mire ez a gondolat végig ért bennem, addigra már itt is volt a befutó. Ez a rész: 14.52 … Mondja a nevem a szpíker. És kinek a neve követi az enyém? Dékány Dalma. Nini. Ismerős. Oldalra fordulok és ott van Dalma. Gratuláció után szinte azonnal el is válnak útjaink. Lehuppanok a járdára és várom a csodát, hogy elmúljon a fájdalom. De nem teszi. Elég makacs…

A vég idő: 1.41

Pihi után átöltözés, majd várakozás, hogy megjöjjön újdonsült félmaratonistám. Közben telefonálás az élete első futó versenyét teljesítő futómnak, aki sikeresen teljesítette a rövidebb távot. Gratuláció, kis csevegés. Amint leraktam már érkezik is a félmaratonistám, hatalmas öröm. Gratuláció, csevegés.

Végül is 2. legjobb félmaratoni időmet sikerült lefutnom. Lehet gondolkozni, hogy a szél, a cipő meg miegymás miatt lett csak a 2. , de ez van. Ennek kell örülni. És én örülök is neki!

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

